Voimalaitosten polttoaineen siirrossa käytettävät ketjut pohjautuvat tyypillisesti M-luokan ketjuihin. Ketjut ovat pariketjuja, joiden välissä on hitsatut tai pultatut kolarakenteet.
Ketjujen keston ratkaisevat yleensä oikeat karkaisumenetelmät, rakenne ja materiaalit. Ketjut voidaan varustaa tarvittaessa ruostumattomilla osilla, läpikarkaistuilla sivulevyillä tai muilla erikoisominaisuuksilla. Vahvan kokemuksemme myötä osaamme suositella oikeita lisäominaisuuksia asiakas- ja kuljetinkohtaisesti.
Lapua-ketjut toimittaa lämpölaitoksille asennusvalmiita paketteja. Paketit sisältävät erikoisketjut kolineen, ketjupyörät ja akselit sekä tarvittaessa myös ketjujohteet.
KÄYTTÖKOHTEITA
Vastaanottokuljettimet, Polttoaineen syöttökuljettimet, Varastointikuljettimet
POLTTOAINEENKULJETUKSESSA KÄYTETTYJÄ KETJUTYYPPEJÄ
Hitsatut M- ja A-tyypin kuljetinketjut kolitettuina
Tuhkankäsittelyssä käytetään yleensä pariketjuja hitsatuilla kolilla tai raappaketjuja.
Ketjuja valittaessa on otettava huomioon tuhkan tukkivat ominaisuudet. Tukkeutumista voidaan välttää väljennetyillä nivelillä tai mahdollisesti ruostumattomilla nivelen osilla.
KÄYTTÖKOHTEITA
Märkätuhkan- ja kuivatuhkankuljettimet, Tuhkakonttien ketjut
TUHKANKÄSITTELYSSÄ KÄYTETTYJÄ KETJUTYYPPEJÄ
Kolitetut pariketjut, Raappaketjut, Takolenkkiketjut (toimittaja Ketjumaailma)
Ketjujen ominaisuudet
Varmat ketjut ovat edullisimmat
40 prosenttia standardin vaatimusta korkeampi murtolujuus kokoluokasta M224 ylöspäin. |
Erittäin kovaa kulutusta kestävät läpikarkaistut tapit ja holkit. Holkit karkaistut myös sisäpinnaltaan. |
Jälkivoitelurei’illä ja voitelulla kymmenien prosenttien säästöt elinkaarikustannuksissa. |
Holkit ja rullat valmistetaan saumattomasti putkesta. |
Erittäin laadukkaat raaka-aineet ja karkaisumenetelmät. |
Myös sisäpinnaltaan karkaistut holkit. |
Valitse kestävin
KYSYTTÄVÄÄ KETJUISTA?
Soita +358 (0)6 435 1200